INGATLAH!

HANYA DENGAN MENGINGATI ALLAH... MAKA HATI AKAN MENJADI TENANG...

Thursday, November 19, 2009

:: Public Transport??:: (part 2)

Panas hati aku kali nie... KTM buat perubahan, but bukan utk kebaikan semua org... Tak paham aku.. lagi panas hati...

1 November 2009 - KTM merombak sekali lagi jadual tren mereka.. But for me, bukan semakin baik.. but semakin teruk... mana taknye, dari kekerapan tren 20 minit dah jadi 30 minit setiap tren. bodoh ke KTM ni... pentingkan diri.. but, dari stesyen shah alam ke KL kekerapan tren 15 minit.. habis, kami di stesyen selepas shah alam nie tak penting ke? tak pergi kerja ke??? KTM sepatutnya fikir secara keseluruhan, membuat kebaikan demi semua org.. but apa yg aku nampak, keburukan semata mata...

dulu, aku boleh naik tren pkl 6.19 pagi.. now, aku kena ambil tren pukul 5.59 pagi.. the first train lak tu.. the next train will be arriving at 6.29 am.. itu pun if tak delay... n i cannot take the risk... if delay, lambat la aku sampai kat office di jalan tun razak... bila lambat, bonus pun effect la... n train 6.29 tu, if naik, mmg tak dapat duduk la.. berdiri la sampai ke KL...

n bile balik pun sama.. train dari KL central pkl 5.36pm.. n yg aku benci... sentiasa penuh sesak.. nak buat cam ne.. yg boleh naik tren ke shah alam sahaja tu pun naik sekali... takde kesedaran sivik langsung... but, for me, semua org nak balik...

Kesalahan mengubah sistem waktu nie amat besar bagi aku... sepatutnya, kekerapan tren 15 minit perlu di lakukan utk semua stesyen... entah la... letih la cam nie.... ketidak adilan oleh KTMB.. make people suffering...

No comments: